Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Rob van den IJssel
Rob van den IJssel
22:13 02 Feb 18
Na zeer teleurstellende ervaringen met een Toyota merkdealer heb ik op internet gezocht naar een garage gespecialiseerd in het reviseren van versnellingsbakken voor een second opinion. Contact gezocht met Carrec.. Een schot in de roos... Wat een verademing was dat.. binnen enkele uren een offerte ontvangen. Auto gebracht voor revisie. Helaas was reviseren niet mogelijk, maar zij waren in tegenstelling tot de merkdealer in staat om binnen enkele dagen aan een gereviseerde ruilbak te komen. Vanaf dat moment meerdere keren met auto problemen bij Carrec geweest. Elke keer keurig geholpen netjes op de hoogte gebracht en duidelijke uitleg van de werkzaamheden. Gelukkig voor ons doet Carrec ook het reguliere auto onderhoud. Vakkundig personeel, duidelijke prijsopgave, professionele aanpak. Wij gaan er niet meer weg.
Hans van den Doel
Hans van den Doel
09:51 12 Feb 18
Per abuis adblue in de diesel van mijn VW Transporter gegooid. Eerst naar Pon en op advies van mijn verzekering naar dit bedrijf. Eerlijk advies, recht voor zijn raap, gerusstelling en duidelijkheid. Deze week klaar en schrik niet; nieuwe motor (204 PK). Alles origineel. Het ergste wqt je kan overkomen is adblue in de diesel. Een liter en hooguit 15 tot 25 meter gereden. Vrijdag ophalen en dan volgt er meer. Ik hoor dat ze.je auto als nieuw afleveren!
Renee Zondervan
Renee Zondervan
14:54 09 Feb 18
Waar de ene, mij bekende, garage me op voorhand al vertelde dat het een peperdure reparatie zou worden ivm een verstuiverprobleem, wisten deze mensen, met hun "op maat" service en diagnoseapparatuur, al heel snel het werkelijke probleem, een kapotte sensor, te achterhalen! Dank! Het is weer starten lopen, ook met een warme motor!! Uitstekende service op alle fronten! En ook nog eens veel duurzamer omdat "op maat" je auto onderhouden wordt...! Een nieuwe klant erbij!
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Op zoek naar verstuivers voor uw BMW?

Wij testen, reviseren en vervangen BMW diesel verstuivers.

Carrec Technocenter beschikt over test en analyse apparatuur voor BMW diesel verstuivers. Wij stellen daarmee een betrouwbare diagnose voor alle typen BMW dieselmotoren. Carrec Technocenter heeft bovendien gereviseerde BMW verstuivers en nieuwe BMW verstuivers op voorraad.

Het BMW brandstofsysteem van dieselmotoren kent geen geheimen voor ons!

We zijn bekend met de verschillende verstuivers die in de modellen van BMW worden toegepast, zoals de:

  • BMW 325 tds
  • BMW 525 tds
  • BMW 318 tds
  • BMW 530d
  • BMW e60
  • BMW 320d
  • BMW 730d

Ook met de andere modellen van BMW kunt u natuurlijk bij ons terecht.

 

BMW verstuivers; de tweetraps verstuiver

Alle BMW’s zijn gebouwd om lang mee te gaan, zeker de diesels. We zien bij Carrec Technocenter dan ook het gehele scala aan verstuivers langskomen; de tweetraps verstuivers in de tds motoren zoals de 325 en 525, maar ook de kleinere 318 tds. Youngtimers die nog vaak en veel gebruikt worden. Zeker de zescilinder motoren zijn kilometervreters, we hebben nog een heel aantal 525 tds motoren in onderhoud. De verstuivers in deze motoren gaan veel honderden duizenden kilometers mee en zijn economisch en technisch goed te reviseren. Voorwaarde is wel dat de verstuiver met het draadje, de naaldbewegingsensor, elektronisch nog in orde is. Als deze sensor defect raakt, komt er een melding op het dashboard en zal er een nieuwe, vrij kostbare, verstuiver met sensor gemonteerd moeten worden.

 

BMW commonrail verstuivers.

Eind jaren negentig introduceerde BMW de commonrail motoren, diesels met solenoid commonrail verstuivers zoals de 320d, 330d, 525d, 530d en 730 en 740d. Voor deze verstuivers geldt dat rond de 200 á 250.000 km. de eerste problemen kunnen ontstaan. Vaak zijn dat startproblemen, problemen met rookontwikkeling of gebrekkige vermogensafgifte. Omdat deze motoren vaak veel gereden hebben, zien we regelmatig motoren waar zowel aan de brandstof als aan de luchtzijde van het brandstofsysteem slijtage is opgetreden. Voor de berijder is dit een geleidelijk proces waardoor het lang duurt voordat het als echte klacht ervaren wordt. Door een combinatie van lekkage in, of blokkade van het luchtsysteem, bijvoorbeeld door een scheurtje in de intercooler of het dicht roeten van de inlaat krijgt zo’n motor een stuk minder lucht. Vergelijk het maar met hardlopen met een rietje in je mond, dat gaat ook niet lang goed. De verstuivers vernevelen niet meer optimaal of geven zo veel retour dat de benodigde hoeveelheid brandstof op vermogen niet meer gehaald wordt. Als het brandstofsysteem van een BMW dieselblok aan zowel de lucht als de dieselkant weer optimaal functioneert, krijgt de klant weer de auto terug waar hij jaren geleden instapte. Een soepele, zuinige km-vreter. Naast BMW’s zien we ook regelmatig andere merken met BMW motoren, zoals de Range Rover met de BMW 3 liter zescilinder diesel. De 3 liter levert in de Range Rover iets minder vermogen maar is natuurlijk vergelijkbaar betrouwbaar en goed opgewassen tegen het forse gewicht van deze 4×4.

 

BMW piëzo verstuivers

De laatste generatie piëzo verstuivers hebben alweer een aantal jaren hun intrede gedaan bij de BMW dieselmotoren. Ook BMW gaat deels mee in het verkleinen van hun motoren in combinatie met een hoger rendement en dus vermogen. Motoren met uitgekiende hoogstaande verstuivertechniek in combinatie met de laatste techniek op turbo gebied, die fenomenale prestaties leveren. De jongste 525d bijvoorbeeld is geen zescilinder meer maar een vierpitter.

In het algemeen zijn de BMW motoren gewoon goede en betrouwbare motoren. Zeker die met solenoid verstuivers; samen met de D5 van Volvo, zijn de zescilinder diesels van BMW verreweg het betrouwbaarst uit die jaren.

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?
Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyBij deze temperatuur slijten winterbanden erg snel! Voorkom onnodige kosten en maak een afspraak voor een wissel.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.