Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Open vanaf 08:00

Hieronder hebben we een aantal koppeling problemen op een rijtje gezet om aan te geven wat de oorzaak kan zijn wanneer uw koppeling kapot is. De koppeling is een belangrijk onderdeel om uw auto rijdend te houden. Heeft u koppeling problemen, kom dan langs om er naar te laten kijken, voordat u stil staat.

Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact op, we denken graag met u mee!

 

Koppelingsplaten versleten.

Versleten koppelingsplaten is een veel voorkomend probleem met de koppeling. Er kunnen verschillende oorzaken zijn van de slijtage. We hebben een speciale pagina met een beschrijving hoe u kunt vaststellen of uw koppelingsplaten versleten zijn.

 

De koppeling ontkoppelt niet helemaal.

De koppeling werkt op wrijving. Bij een versleten koppeling heeft u er te weinig van, bij een koppeling die niet volledig ontkoppelt, heeft u te veel wrijving. De versnellingsbak blijft “meelopen” met de motor. Dit kan verschillende oorzaken hebben, die meestal met afstelling, de bediening (kabel of hydraulisch), de drukgroep of de drukvingers te maken heeft.

Als de koppeling niet helemaal ontkoppelt, kunt u dit als eerste merken aan het feit dat de auto met lopende motor moeilijk in de eerste (of tweede) versnelling wil. Terwijl dit met uitgeschakelde motor wel makkelijk gaat.
Als uw koppeling niet volledig ontkoppelt, dan blijft er met lopende motor kracht op de versnellingsbak staan, dat zorgt voor moeilijk schakelen, dit kan echter ook een probleem van de versnellingsbak zijn..
Als uw koppelingsbediening helemaal is uitgevallen, stopt de auto met ingeschakelde versnelling niet met rijden, ook al is de koppeling volledig ingetrapt.

 

Ander geluid als u het koppelingspedaal in trapt.


De koppeling maakt een verbinding tussen de motor en de versnellingsbak door de koppelingsplaten tegen het vliegwiel aan te drukken. De koppelingsplaten worden meestal tegen het vliegwiel van de motor aangedrukt door middel van veren. Als u ontkoppelt, dan duwt u de koppelingsplaten – tegen deze veerdruk in – van het vliegwiel af. Dat doet u afhankelijk van de uitvoering van de auto door drukvingers of een diafragmaveer (zie afbeelding van drukgroep met diafragmaveer).

Als u ontkoppelt, belast u de drukgroep, de lagers van de drukgroep, de drukvingers van de koppeling. Wanneer deze slijtage vertonen kan uw auto een ander geluid geven – bijvoorbeeld een gierend geluid – bij het ontkoppelen.

 

Bibberen van de auto (koppeling of koppelingspedaal trilt).

Afhankelijk van het soort auto wordt er een gewoon of een tweemassa vliegwiel toegepast. Op de afbeelding hieronder ziet u daar een voorbeeld van. Een tweemassa vliegwiel, of tweedelig vliegwiel, wordt vrijwel standaard bij dieselauto’s toegepast. Als het tweemassa vliegwiel versleten raakt zijn de veren niet sterk genoeg meer, waardoor het tweede deel van het vliegwiel, het eerste deel dat op de krukas zit, niet vloeiend meer volgt.

Het gevolg van een versleten 2 massavliegwiel is dat de koppeling niet soepel aangrijpt. Dat wordt door de meeste berijders vertaald met het bibberen of trillen van het koppelingspedaal. Ook wel stuiterend, wiebelend of schokkerig optrekken. U kunt dit zelf testen door de auto met stationair lopende motor, zonder gas bij te geven, te laten rijden. Zoals u dat wellicht ook tijdens file rijden doet.

Als u het koppelingspedaal – terwijl u het laat opkomen – voelt bibberen (u voelt in feite het schokkerig aangrijpen van de motor) dan is het tweemassa vliegwiel versleten. De veren zijn niet sterk genoeg meer om de koppeling soepel tot stand te laten komen.

Wanneer het tweedelig vliegwiel ernstig versleten is dan hoort u meestal bij het uitzetten van de motor een kort ratelend geluid. Uiteindelijk zal de motor bij stationairloop gaan schudden en als de veren het vrijwel begeven hebben, hoor je een hard ratelend geluid. Meestal moet het 2 massavliegwiel dan vervangen worden.

 

Wat kunt u doen?

Heeft u twijfel of uw koppeling, drukgroep of vliegwiel versleten is? Carrec Technocenter heeft veel ervaring in het vervangen van koppelingsplaten, de drukgroep en het 2-massavliegwiel.

Kom gerust langs, of neem contact op.

 

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?

Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyTemperatuur onder nul? Laat gratis je accu checken bij Carrec Technocenter!
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.