Google Beoordelingen
4.7
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Bij ons is de diagnose leidend. Daarmee bedoelen we dat we altijd eerst willen onderzoeken wat de staat van een auto is. Er mee rijden, uitlezen, inspecteren op de brug, eerst even “praten met de patiënt”. Dan de klachten die de klant ervaart zelf ook zelf ervaren en met die som aan bevindingen gaat de auto de brug op en start de inspectie. Mooi voorbeeld van hoe dat in zijn werk gaat zijn de wekelijkse Autoweek Klokje Rond filmpjes. Daarin is steeds te zien dat Joep of Tim tijdens zijn rit vertelt wat hij ervaart en waar hij straks op de brug naar gaat kijken.

Deze week nog zaten hier twee klanten die min of meer schoorvoetend vertelde wat hun klachten over de auto zijn. Hun huidige garage wimpelde deze steeds weg met argumenten over de leeftijd en de kilometerstand van de auto. De mensen voelden zich niet begrepen. Bij ons werden zij wel goed gehoord en begrepen en zo ontstaat weer een project. Een auto, of eigenlijk de rijbeleving herstellen zodat het gevoel weer is wat het moet zijn.

We hebben inmiddels monteurs in huis die letterlijk duizenden van die proefritten gemaakt hebben en echt heel goed kunnen praten met auto’s. Vaststellen dat de auto “overeenkomstig bouwjaar en kilometers” is, zegt eigenlijk niks behalve dat de auto tamelijk versleten is maar niet defect. Veel belangrijker is dat we de vertaalslag kunnen maken naar het rijgedrag van de auto zoals hij bedoeld is, zoals de auto uit de fabriek kwam. Of zoals de auto ook rijden kan, als we ‘m aanpassen. En voor liefhebbers zit daar het verschil in toegevoegde waarde.

Sinds begin dit jaar hebben we daar een speciale “afdeling” of aanpak voor in de markt gezet; Carrec Special Projects. Vooraf konden we niet bevroeden dat er zoveel behoefte is naar die inzet. Het levert prachtig werk op, “mooie dingen bouwen” voor liefhebbers van auto’s. Kritische klanten die zoals Max Verstappen zijn engineer op details aanspreekt, ons precies uitlegt wat hij of zij mist of specifiek verbeterd wil zien aan de auto.

Om te laten zien hoe dat gaat, hebben we er weer een filmpje van gemaakt. In de eerste versies ontbraken de “voor” en “na” beelden. We hebben ook meer (technische) uitleg gegeven dit keer. Uiteindelijk is de film bijna twee keer zo lang geworden als vooraf bedacht maar het geeft wel heel goed weer hoe we dit doen. Heb je een half uurtje? Veel kijkplezier!

sale_moneyOm besmetting met het coronavirus te voorkomen, bieden wij een ophaalservice voor uw auto aan. Kijk in het menu onder NIEUWS hoe dat werkt.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.