Google Beoordelingen
4.9
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn.

Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen.

Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto.

Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost.

Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what’s next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!

sale_moneyHerfst, zien en gezien worden is van levensbelang! Verlichting, ruitenwissers, ontwaseming (airco) niet in orde? Maak een afspraak voor goed zicht.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.