Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Rob van den IJssel
Rob van den IJssel
22:13 02 Feb 18
Na zeer teleurstellende ervaringen met een Toyota merkdealer heb ik op internet gezocht naar een garage gespecialiseerd in het reviseren van versnellingsbakken voor een second opinion. Contact gezocht met Carrec.. Een schot in de roos... Wat een verademing was dat.. binnen enkele uren een offerte ontvangen. Auto gebracht voor revisie. Helaas was reviseren niet mogelijk, maar zij waren in tegenstelling tot de merkdealer in staat om binnen enkele dagen aan een gereviseerde ruilbak te komen. Vanaf dat moment meerdere keren met auto problemen bij Carrec geweest. Elke keer keurig geholpen netjes op de hoogte gebracht en duidelijke uitleg van de werkzaamheden. Gelukkig voor ons doet Carrec ook het reguliere auto onderhoud. Vakkundig personeel, duidelijke prijsopgave, professionele aanpak. Wij gaan er niet meer weg.
Hans van den Doel
Hans van den Doel
09:51 12 Feb 18
Per abuis adblue in de diesel van mijn VW Transporter gegooid. Eerst naar Pon en op advies van mijn verzekering naar dit bedrijf. Eerlijk advies, recht voor zijn raap, gerusstelling en duidelijkheid. Deze week klaar en schrik niet; nieuwe motor (204 PK). Alles origineel. Het ergste wqt je kan overkomen is adblue in de diesel. Een liter en hooguit 15 tot 25 meter gereden. Vrijdag ophalen en dan volgt er meer. Ik hoor dat ze.je auto als nieuw afleveren!
Renee Zondervan
Renee Zondervan
14:54 09 Feb 18
Waar de ene, mij bekende, garage me op voorhand al vertelde dat het een peperdure reparatie zou worden ivm een verstuiverprobleem, wisten deze mensen, met hun "op maat" service en diagnoseapparatuur, al heel snel het werkelijke probleem, een kapotte sensor, te achterhalen! Dank! Het is weer starten lopen, ook met een warme motor!! Uitstekende service op alle fronten! En ook nog eens veel duurzamer omdat "op maat" je auto onderhouden wordt...! Een nieuwe klant erbij!
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Vast onderdeel van de APK is een remmentest, waarbij zowel de vertraging als de verdeling van de vertraging per wiel en per as bekeken wordt. Bij onderhoud op maat zoals wij dat uitvoeren, kijken we de remmen van uw auto altijd na. De remmen van een auto zijn immers een wezenlijk onderdeel van de veiligheid ervan. Logisch maar daarmee is lang niet alles gezegd.

Wat goed is om te weten is dat remsystemen door grote gespecialiseerde onderdeelfabrikanten (Bosch, Brembo, TRW, ATE, etc.) gemaakt worden voor alle autofabrikanten. Vaak worden de remsystemen die specifiek voor een bepaald merk worden gebouwd ook op die manier in de markt gezet, als “eerste keus van” of “geschikt voor”. Net zoals de meeste automerken een voorkeur voor een bepaald merk banden hebben en de nieuwe auto’s ook op die banden afleveren. Op die manier kunnen wij dus exact dezelfde remdelen monteren op uw auto als de fabriek of de dealer. Omdat we weten hoe u uw auto gebruikt kunnen we bovendien goed voorspellen wanneer welke delen versleten zullen zijn en, indien de originele remmen voor u niet voldoen, kunnen we advies geven over sterkere of minder gevoelige remmen.

 

Remmen, hoe gaat dat?

Tegenwoordig zijn de meeste auto’s voorzien van schijfremmen, voorheen waren dat vaak trommelremmen. Het principe is hetzelfde, door de rem in te trappen worden de remblokken tegen de schijf (of in de trommel) gedrukt waardoor de wielen vertragen. Door de wrijving van het remmen ontstaat veel warmte, zowel schijven als blokken moeten daar dus goed bestand tegen zijn en snel weer kunnen afkoelen. Als remmen te heet worden, neemt de vertragende werking af en kan zelfs “fading” ontstaan. De remmen zijn dan zo heet dat ze nog nauwelijks vertragen en eerst moeten afkoelen om weer goed te werken.

Als extra veiligheid is het hydraulische systeem waarmee de remmen aangedrukt worden gescheiden onder de auto aangelegd. Het ene kanaal bedient één voorwiel en het achterwiel aan de andere zijde van de auto en het andere kanaal de kruislings daar tegenover geplaatste wielen. Als er een lekkage ontstaat in één deel van het systeem, kan met het andere kanaal (nog even) geremd worden. De verdeling van de remkracht is grofweg 2/3 op de voorwielen en 1/3 op de achterwielen. De remmen aan de voorkant van de auto zullen dus altijd sneller verslijten dan de achterremmen, vaak zijn de remmen voor ook groter dan achter. Het remsysteem wordt bij modernere auto’s bovendien ondersteund door een ABS (Anti Blokker Systeem) en sinds een aantal jaren ook standaard door een ESP (Electronic Stability Program) systeem. ABS  zorgt ervoor dat wielen niet kunnen blokkeren bij het remmen waardoor de optimale vertraging behaald kan worden. Rollende wielen zorgen er ook voor dat de auto bestuurbaar blijft tijdens (hard) remmen. ESP bewaakt de stabiliteit van het voertuig. Het systeem is ooit bedacht door Bosch en Mercedes-Benz was de eerste fabrikant die zijn auto’s er standaard (sinds 1999!) van voorzag.

Onderhoud van remmen

 

Onderhoud bespaart kosten

Regelmatig controleren, schoonmaken en vervangen van de remmen voorkomt problemen en bovendien onnodige kosten. Remblokken die tot op het ijzer versleten zijn, beschadigen de remschijf waar ze tegenaan gedrukt worden. Doorrijden tot het niet meer gaat, betekent dus vaak dat de remschijven ook vervangen moeten worden terwijl bij tijdig vervangen van de remblokken dit niet nodig is. Het remstof dat ontstaat bij het verslijten van de remblokken (en uw wielen zwart kleurt) slaat natuurlijk ook neer op het remsysteem zelf. Als er teveel vuil in komt, kunnen de remmen blijven hangen waardoor de schijf onnodig heet gestookt wordt, de auto trekt naar de kant waar constant geremd wordt, er ontstaat onnodige slijtage en een onvoorspelbaar stuur- en remgedrag.

Een goed remsysteem vertraagt comfortabel, is trillingsvrij, goed te doseren, vrij van bijgeluiden en blijft goed werken, ook als er zeer stevig en eventueel ook vaak achter elkaar geremd wordt. Laat u niet verrassen en laat uw remmen goed bijhouden. We zijn u er graag mee van dienst.

 

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?
Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyBij deze temperatuur slijten winterbanden erg snel! Voorkom onnodige kosten en maak een afspraak voor een wissel.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.