Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Open vanaf 08:00

BMW motor revisie … We doen het graag!

BMW motoren zijn een klasse apart vinden wij bij Carrec Technocenter. De bouwkwaliteit, de prestaties, het geluid en de ruimte mate waarin herstel mogelijk is na slijtage en schade schalen wij hoog in. BMW’s zijn auto’s met veel beleving, dat merken we dan ook goed aan onze klanten met een BMW. Een weer perfect lopende motor is natuurlijk belangrijk maar minstens zo van invloed op de beleving van een BMW is zijn onderstel, de stuurinrichting en de remmen. Reden waarom wij vaak, ook in geval van een motorschade, een totaaldiagnose stellen. Op die manier wordt ten eerste een compleet (kosten)plaatje geschetst voor de start van de werkzaamheden en is ten tweede het eindresultaat helemaal af.

 

We zien veel BMW’s

Er gaat eigenlijk geen week voorbij zonder een aantal BMW’s in de zaak. Als het om de motoren gaat hebben we ook al heel veel varianten gezien, zowel motorvarianten als soorten schades. Van Youngtimers zoals 3-series, de E30’s, E46’s en 5-series, de E39’s met name tot en met de forse 7-series met hun dikke motoren, van de E38’s tot en met de E65. Of het nou de cilinderkop revisie van een 6-cilinder 320i was of de volledige motorrevisie van een 745i, een dikke V8 met vanos en valvetronic, de motoren waren economisch te herstellen en er wordt tot op de dag van vandaag nog van genoten!

We leveren reparatie, (deel en volledige) revisie en ruilmotoren. Zeker als het om BMW’s gaat, is een economische oplossing vaak goed te realiseren. De wagens hebben, zeker als deze goed onderhouden zijn, een stevige restwaarde en de motoren zijn vaak goed te herstellen omdat de schade relatief beperkt blijft door de uitstekende kwaliteit materialen.

We repareerden bijvoorbeeld al eens een 520d waarvan de turbo kapot gelopen was en de motor kort op zijn eigen olie gelopen had. Zonder de motor volledig uit elkaar te hoeven halen werd de wagen hersteld, de motor had er geen noemenswaardige schade van ondervonden.
Een ander goed voorbeeld van de kwaliteit van BMW blokken is een 525d waarvan een wervelklep is afgebroken en in de motor is beland. (Zie foto Zuiger schade BMW 525d). Ondanks de stevige kilometerstand van de wagen zijn cilinders en zuigers nog aan de maat en is boren en honen niet nodig. Met een deelrevisie krijgt deze 6-cilinder weer een nieuw leven.

 

Meer BMW deelrevisie.

Zo’n deelrevisie hebben we al vele malen uitgevoerd op de 4,4 V8 motoren van 745i’s. Die motoren gaan olie gebruiken en hinderlijk roken bij stationair door lekkage langs de geleiders van de inlaatkleppen. Beide cilinderkoppen worden dan door ons volledig gereviseerd en teruggeplaatst op het nagenoeg onverwoestbare onderblok.

Nagenoeg onverwoestbaar want de enige 754i die we (bijna) volledig reviseerden had ruim 300.000 km. op lpg gelopen en ook die cilinderwanden waren nog aan de maat en in tact (Zie foto Motor na revisie van BMW 745i).
Hoe sterk BMW motoren zijn bewees een 12-cilinder in een 850i vorige zomer. Door een defecte benzine pomp kreeg één rij cilinders geen brandstof. De wagen reed op zes cilinders van Zuid-Frankrijk naar Nederland terug. Na o.a. herstel van de benzine toevoer, reinigen van de injectoren en vervangen van de bougies loopt de motor weer op 12 pitten en is de gasreaktie als vanouds! Ook van die wagen nemen we het onderstel onderhanden zodat de 850i bewaard blijft in de staat waarin deze ooit geleverd is.

 

Ook volledige BMW motor revisie.

Een volledige motorrevisie die we niet snel zullen vergeten was die van een 535d die we vervolgens ook mochten chip-tunen. Wat een onvoorstelbaar snelle wagen ondanks zijn gewicht, souplesse van 0 tot 250 kmh.

De goede kwaliteit van de motoren maakt ook gebruikte motoren regelmatig een economisch alternatief voor BMW’s. We plaatsten bijvoorbeeld al meerdere 4 – en 6-cilinder dieselmotoren in 3-series, 5-series, 7-series en Range Rovers. Recent zelfs nog een complete 525tds motor in de zeer goed onderhouden en fijn rijdende 5-serie van een liefhebber. Letterlijk het grootste voorbeeld van een gebruikte motor voor een BMW was een V10 voor een E60 M5 (Zie foto Ruilmotor voor BMW M5).

Recent zien we ook vaker motorwissels voor de jongere BMW benzine motoren zoals de 116i. Kortom, we kennen de techniek en waarderen de beleving van onze klanten bij hun BMW’s en leveren graag een economische oplossing bij eventuele problemen!
Heeft u vragen? Neem contact op of stuur een mailbericht, we zijn u graag van dienst.

 

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?

Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyTemperatuur onder nul? Laat gratis je accu checken bij Carrec Technocenter!
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.