Google Beoordelingen
4.8
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Wij zijn woensdag weer open vanaf: 08:00

Afgelopen week klinken bevrijdende berichten, er mag weer van alles! Kappers gaan meteen ’s ochtends vroeg, sommigen al na de klok van middernacht, open. De scholen beginnen weer en dat levert zowel tranen van vreugde als van verdriet op.

Door deze crisis is veel leed ontstaan. Mensen die op eenzame wijze overlijden, familie die op afstand afscheid nemen moet. Mensen die verkouden worden en een paar dagen later in het ziekenhuis liggen, vechtend voor hun leven. Afstand houden is nu de regel en wordt massaal opgevolgd maar het staat natuurlijk haaks op onze normale manier van met elkaar omgaan. Even een arm om de schouder, een hoofd tegen de borst, een aai over de bol, steun geven, zeker aan mensen “uit de risicogroepen” kan niet meer. En dat is moeilijk.

Zakelijk is het ook een zeer uitdagende tijd, voor sommigen zelfs uitzichtloos. In een aantal maatregelen is besloten dat je als ondernemer stomweg moet wachten tot het over gaat. In veel andere situaties is door creatief denken, goed communiceren en je flexibel opstellen nog veel te redden. Voor ons als diagnosecentrum en reparatie-, onderhoud- en revisiebedrijf geldt dat we ons moeten aanpassen aan een sterk verminderde en ook sterk fluctuerende vraag. Op social media heb ik het hollen of stilstaan genoemd.

Steeds een sprintje trekken is vermoeiender dan in een stevig maar vast tempo doorlopen. Onze grootste zorg gaat dan ook uit naar onze medewerkers, hun gezinnen en geliefden. Natuurlijk om de goede gezondheid maar zeker ook om een opgewekte stemming, de mentale gezondheid. Eigenlijk zoals we het altijd doen, eerst werkgever dan ondernemer.

Zanger René Froger werd gehekeld om zijn uitspraak dat “Artiesten het zwaarst getroffen zijn.” Ondanks dat hij het vast goed bedoelde is in de reacties zichtbaar dat klagen terwijl je in de algemene opinie meer dan genoeg geld hebt, geen waardering oogst. Hetzelfde geldt voor bedrijven die in deze crisis steun vragen aan de overheid of aan hun medewerkers terwijl vorig jaar nog dikke winsten geschreven werden. Iedereen lijkt zich bewust dat de schade van deze crisis zo groot is, dat we het met zijn allen zullen moeten opbrengen. En dat gaat nou eenmaal beter met een stevige balans of bankrekening.

Die overtuiging deel ik van harte. De omzet en het rendement in de economie als geheel zakt fors in. De vraag is of en zo ja wanneer dat herstelt. Ook wij zien een forse daling van de omzet en dus van het rendement. We hebben voorlopig de mogelijkheid om door te gaan. De medewerkers komen graag werken en voelen zich beschermd door de maatregelen die we voor hen en voor onze klanten nemen. Een heel aantal vooral vaste klanten weet ons nog steeds te vinden en zo proberen we het verlies zoveel mogelijk te beperken. We worden dus vooral enorm uitgedaagd. Ook al zijn we getroffen.

Blijf gezond, blijf mobiel, zorg voor elkaar!

sale_moneyOm besmetting met het coronavirus te voorkomen, bieden wij een ophaalservice voor uw auto aan. Kijk in het menu onder NIEUWS hoe dat werkt.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.