Google Beoordelingen
4.9
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Wij zijn maandag weer open vanaf: 08:00

Moderne motoren zijn voorzien van hogedruk brandstofinspuitsystemen waarin hogedrukpompen gemonteerd zijn. De druk in een modern dieselbrandstofsysteem kan oplopen tot wel 2000 bar. Zo’n pomp is afhankelijk van diesel om gesmeerd en gekoeld te worden. Als de dieselvoorraad leeg is en er nog gereden of gestart wordt, kan zo’n pomp stuklopen.

Als dat gebeurt, genereert de pomp slijpsel. De BMW X3 met een N47 2.0 liter dieselmotor die wij onderhanden nemen is mee doorgereden met een vrijwel lege tank en geeft na een rotonde problemen. Stotterend en bokkend bereikt de eigenaar na een lange nachtdienst zijn huis en kan hij eindelijk naar bed.

Als wij de auto binnenkrijgen is de diagnose snel gesteld. Er staat een storing brandstofdruk opgeslagen, het brandstoffilter bevat slijpsel en de verstuivers leveren op de testkast geen opbrengst of blijven juist openstaan waardoor veel te veel brandstof de motor inkomt. Al snel wordt duidelijk dat het gehele brandstofsysteem vervuild is met slijpsel uit de hogedrukpomp, waardoor de pomp zelf, de opvoerpomp in de tank, de verstuivers en een aantal sensoren vervangen moet worden, nádat het gehele systeem gereinigd is en vrij van slijpsel. In dit filmpje op ons Youtube kanaal leggen we de arbeidsintensieve reparatie uit.

De één gaat ruim voor het waarschuwingslampje opkomt tanken, de andere rijdt door tot het bereik  van de auto nagenoeg nul is. Vroeger betekende het leegrijden van een auto met dieselmotor dat het brandstofsysteem ontlucht moest worden voor de motor de verse brandstof aanzuigen kon. Lastig maar niet meer dan dat. Deze ingreep is aanzienlijk meer omvattend en kost duizenden euro’s. Neem het risico dus niet en zoek zodra het lampje van de brandstofreserve is gaan branden een pomp op.

sale_moneyOm besmetting met het coronavirus te voorkomen, bieden wij een ophaalservice voor uw auto aan. Kijk in het menu onder NIEUWS hoe dat werkt.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.