Google Beoordelingen
4.8
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Regelmatig vragen mensen – en branchegenoten – hoe volgens ons de toekomst van de werkplaats er uit komt te zien. Waar gaat het heen als we het over (universele) autobedrijven hebben? Fossiele brandstoffen zijn eindig, toch? Wordt het waterstof, elektrisch? Een combinatie? Of iets wat we nog niet kennen? En hoe gaat het dan met onze aftersales-omzet?!

We mochten “de Volkskrant” er over te woord staan – en twee weken later belde OOMT met een vergelijkbaar onderzoek. Onze visie is dat nu een stelling innemen over wat het wordt – of wat het zeker niet wordt – niet zinvol is. De verandering omarmen wel. De meeste discussies zijn vooral doorspekt met persoonlijke voorkeuren en met waarde-oordelen. Op social media zie je heuse kampen ontstaan! Geen kans wordt onbenut gelaten om de tegenstanders te bashen als er iets in het nieuws verschijnt dat de eigen stelling ondersteunt.

Als er al onderzoekresultaten aangehaald worden, gaan die meestal over één aspect van de discussie. De context ontbreekt te veel. De ontwikkelingen zijn op veel en verschillende fronten in volle gang en worden dan alleen vanuit bijvoorbeeld marketing, technologie en politieke overwegingen belicht. Op dit moment en op die manier is er veel “waar” en toch heeft niemand de krant van morgen. De enige constante is de verandering, zei Griekse filosoof Heraclitus al. Het wordt anders, dat is zeker. Niets doen is, zoals altijd eigenlijk, géén optie. In een veranderende en naar verwachting krimpende markt betekent dat onafwendbaar het einde. Wat we echter ook zeker weten is dat er altijd vraag zal zijn naar goed advies. Als een onderneming zijn toegevoegde waarde voor de klant behoudt, blijft er vraag naar die dienstverlening.

Bovendien geldt voor Carrec Technocenter (en voor meerdere universele bedrijven) dat de auto’s die vandaag verkocht worden, op zijn vroegst over 2 á 3 jaar in de werkplaats verschijnen en dan nog zo’n 10 jaar doorrijden.. Dat is absoluut géén reden om niets te doen – anderzijds is het geruststellende gedachte: er lijkt voldoende tijd te zijn. Zorg dus voor voldoende kennis en (financiële) draagkracht om de transitie te bekostigen en verzeker je van de waarde van je dienstverlening.

Blijf die (innoverende) ondernemer! En blijft u die kritische klant alstublieft.

sale_moneyDe eerste 15 youngtimerrijders die klant worden dit jaar krijgen een gratis jaarabonnement op Youngtimer Magazine!
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.