Google Beoordelingen
4.7
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Wij zijn vrijdag weer open vanaf: 08:00

Het eerste half jaar van 2020 zit er op. Velen zouden dit jaar terecht uit de agenda willen gummen. In een aantal sectoren is het verlies niet te overzien. Na de intelligente lock-down wordt het leven wel weer iets normaler maar we weten met zijn allen echt nog niet wat er komen gaat. Meten is weten is ons motto en dus duiken we in de cijfers.

In de drie “corona-maanden” is bij ons 22% minder omzet gerealiseerd. We hebben in Februari dit jaar de capaciteit in de werkplaats met 20% uitgebreid. We zijn in de maanden Maart, April en Mei zodoende op een haar na op het niveau van 2019 gebleven. Begin Mei stonden we zo goed als stil en sloeg de schrik ons om het hart. Derde week Mei begon het herstel.

Om deze omzet te realiseren is wel keihard gewerkt. Onze planning zit normaal gesproken ongeveer één á anderhalve week vooruit vol. Nu zagen we de planning halverwege maart langzaam leeglopen en was er op een gegeven moment zelfs nauwelijks genoeg werk voor de volgende dag. Op de dagen na de persconferentie van onze Minister President, stond de telefoon steevast stil en bleef de vraag 1 á 2 dagen volledig uit. Die cyclus heeft zich wekenlang herhaald.

We hebben zodoende veel (en nog intensiever) gecommuniceerd met de markt. De aankondiging van “Carrec Special Projects” is vervroegd. Als het werk niet aangeboden wordt, moet je er om vragen.

Er is ook (dagelijks) overleg geweest met het team en veel met de mensen individueel gesproken. Enerzijds om zekerheid te geven over de maatregelen die we namen om een ieder zijn gezond te borgen. Anderzijds over het zo zinvol mogelijk omgaan met de beschikbare tijd. Is er werk, dan doen we dat. Is er geen werk maar wel een klusje in of om het pand, dan gaan we die uitvoeren. Heb je zelf werk of klusjes te doen, dan neem je vrij en heb je de beschikking over onze werkplaats. Of je gaat natuurlijk gewoon naar huis, ook goed. Er is vrijwillig en zonder morren 363 uur extra vrij genomen. Het wagenpark van de mannen staat er in topstaat bij inmiddels, alle klussen thuis zijn gedaan en een aantal heeft lekker kunnen uitrusten.

Dankbaarheid

Vooral dankzij deze flexibele opstelling van de medewerkers hebben we meer dan de helft van de schade om kunnen zetten in vrije dagen. Die tijd is dus niet verloren en kan hopelijk ergens verderop in het jaar alsnog in omzet geschreven worden. Hier is een enorm compliment aan onze medewerkers op zijn plaats, de lasten en de lusten zijn in goed overleg verdeeld, de sfeer bleef onverminderd positief en als er gewerkt kon worden is dat met hart en ziel gedaan. Gelukkig is niemand ziek geworden en is het verzuim beperkt gebleven tot een paar dagen thuisblijven bij twijfel over een snotneus en wat hoofdpijn.

Ondanks de bizarre omstandigheden zijn we ruim onder ons doel van maximaal 2% garantie gebleven, slechts in 1,75% van de gevallen moesten we iets oplossen dat niet in één keer goed ging. Dat is onder deze omstandigheden gewoon knap te noemen.

Niet alleen in de werkplaats was het aanpassen geblazen. Ook op kantoor was het aanpoten. In een normale planning, is het maken van offertes, het krijgen van akkoord en het bestellen van de benodigde onderdelen normaal te plannen. Als een monteur echter stil staat en er is geen nieuw werk meer, is dat heel anders. De druk om dan zo snel mogelijk het proces te doorlopen en de monteur weer aan het werk te krijgen is hoog. Uiteraard mag dat niet ten koste van de klantreis gaan. Het klinkt tegenstrijdig maar met een te lege werkplaats werken de mannen op kantoor veel harder en langer dan met een volle planning. Werkdagen van 12 uur waren geen uitzondering.

Op dit moment is de vraag hersteld en zelfs iets groter dan normaal. Juni is iets boven de doelstelling afgesloten en voor juli ziet de agenda er voorlopig ook normaal uit. Met het vrijer worden van de maatregelen kunnen we ook het hele team eindelijk weer eens trakteren op een bedrijfsbarbecue. Lekker buiten in de zon, op afstand maar ouderwets gezellig. Een warm dank je wel voor het harde werken. We kunnen helaas niet alle klanten die ons trouw blijven met een bbq bedanken.

Maar we willen wel hier heel graag uitspreken dat de vele mooie opdrachten, de steunbetuigingen die we mochten krijgen en de menselijke manier waarop jullie als klant gereageerd hebben op deze situatie, ons enorm geholpen heeft om vol te houden. Dank daarvoor!

Terug naar normaal?

Of de huidige vraag veroorzaakt is door het werk dat is uitgesteld in de “corona-maanden” of dat we weer terug zijn in een normale vraagsituatie moet nog blijken. Op dit moment halen we opgelucht adem en zijn dankbaar dat we er vrijwel zonder kleerscheuren doorgekomen zijn. Voor het tweede halfjaar handhaven we ons oorspronkelijke plan waarin ook een uitbreiding van onze werkplaats gepland is. Daarover verderop in onze nieuwsbrief meer!

sale_moneyOm besmetting met het coronavirus te voorkomen, bieden wij een ophaalservice voor uw auto aan. Kijk in het menu onder NIEUWS hoe dat werkt.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.