Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Rob van den IJssel
Rob van den IJssel
22:13 02 Feb 18
Na zeer teleurstellende ervaringen met een Toyota merkdealer heb ik op internet gezocht naar een garage gespecialiseerd in het reviseren van versnellingsbakken voor een second opinion. Contact gezocht met Carrec.. Een schot in de roos... Wat een verademing was dat.. binnen enkele uren een offerte ontvangen. Auto gebracht voor revisie. Helaas was reviseren niet mogelijk, maar zij waren in tegenstelling tot de merkdealer in staat om binnen enkele dagen aan een gereviseerde ruilbak te komen. Vanaf dat moment meerdere keren met auto problemen bij Carrec geweest. Elke keer keurig geholpen netjes op de hoogte gebracht en duidelijke uitleg van de werkzaamheden. Gelukkig voor ons doet Carrec ook het reguliere auto onderhoud. Vakkundig personeel, duidelijke prijsopgave, professionele aanpak. Wij gaan er niet meer weg.
Hans van den Doel
Hans van den Doel
09:51 12 Feb 18
Per abuis adblue in de diesel van mijn VW Transporter gegooid. Eerst naar Pon en op advies van mijn verzekering naar dit bedrijf. Eerlijk advies, recht voor zijn raap, gerusstelling en duidelijkheid. Deze week klaar en schrik niet; nieuwe motor (204 PK). Alles origineel. Het ergste wqt je kan overkomen is adblue in de diesel. Een liter en hooguit 15 tot 25 meter gereden. Vrijdag ophalen en dan volgt er meer. Ik hoor dat ze.je auto als nieuw afleveren!
Renee Zondervan
Renee Zondervan
14:54 09 Feb 18
Waar de ene, mij bekende, garage me op voorhand al vertelde dat het een peperdure reparatie zou worden ivm een verstuiverprobleem, wisten deze mensen, met hun "op maat" service en diagnoseapparatuur, al heel snel het werkelijke probleem, een kapotte sensor, te achterhalen! Dank! Het is weer starten lopen, ook met een warme motor!! Uitstekende service op alle fronten! En ook nog eens veel duurzamer omdat "op maat" je auto onderhouden wordt...! Een nieuwe klant erbij!
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

Normaal gesproken doen de familie Theunisz uit Noordwijk en de familie Van den Berg uit Spijkenisse niet mee aan een promoties. Maar voor revisiebedrijf Carrec Technocenter BV in Soesterberg maken ze graag een uitzondering. “We willen andere camperrijders graag vertellen dat Carrec Technocenter een fantastisch, eerlijk, oprecht, en perfect bedrijf is”, aldus de unanieme reactie van beide camper rijdende families.

Naar Carrec Technocenter om goed gevoel

De familie Van den Berg heeft een Renault Chausson met bouwjaar 1990. “We hebben deze auto als sinds 1993. Op een gegeven moment hoorden we vreemde bijgeluiden uit de versnellingsbak komen. De Renault-dealer wilde niet eens aan de diagnose beginnen omdat er bijna geen onderdelen meer te vinden zijn. Een korte zoektocht op internet bracht ons op de website van Carrec. De website ziet er goed uit, het eerste contact via de telefoon verliep goed en de eerste kennismaking in de werkplaats was prima.”

Uitstraling website komt terug in werkplaats

“Wat de website uitstraalt, zie je terug in de werkplaats,” vindt de familie Theunisz. Hun Volkswagen Transporter T4 met bouwjaar 1999 begon op steile hellingen te ‘bokken’. “Volgens de dealer moesten de koppeling en het tweemassa vliegwiel vernieuwd worden. Dit was een kostbare reparatie dus zijn we op internet op zoek gegaan naar een alternatief en kwamen al snel op de duidelijke en overzichtelijke website van Carrec Technocenter terecht. De werkplaats is net zo netjes als de website. De monteurs hebben veel ruimte en kunnen daardoor efficiënt en effectief werken. We kennen meer goede garages, maar Carrec Technocenter springt er echt wel uit.”

Goede voorlichting en diagnose

Op de website van Carrec Technocenter wordt volgens de familie Theunisz goede voorlichting gegeven over alles wat Carrec Technocenter op revisiegebied doet. “Je weet voordat je de auto wegbrengt al precies wat er gaat gebeuren en dat wekt vertrouwen. En als je vervolgens met de mensen van het bedrijf praat, wordt dat vertrouwen alleen maar groter. Het zijn vakmensen, al tijdens de diagnose weten ze wat er met de auto aan de hand is. De onzichtbare dingen zijn altijd lastig voor een garage, maar bij Carrec vinden ze alles.”

Prijsopgave

“De prijsopgave is keurig verzorgt”, aldus familie Van den Berg. “Dit was voor ons ook een belangrijk argument om vertrouwen in Carrec te hebben. De offerte was goed gespecificeerd en verduidelijkt met wat er precies zou gaan gebeuren en welke kosten dit met zich mee zou brengen. De rekening was precies gelijk aan de offerte. Dan heb je het er graag voor over om een stukje te rijden om je auto te laten repareren.”

Carrec Technocenter werkt met passie aan auto

De familie Van den Berg voegt hier aan toe dat er bij Carrec met passie aan een auto wordt gewerkt. “De mensen bij Carrec hebben hart voor jouw auto en daardoor krijg je veel vertrouwen in het bedrijf. Carrec Technocenter houdt je tijdens de reparatie op de hoogte van de status zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Voor onze Renault kon Carrec Technocenter ook nog de nodige onderdelen krijgen en ze voeren een goede nacontrole uit. Je krijgt de auto pas mee als ze zelf zeker zijn dat alles in orde is.”

Veel goedkoper dan de dealer

Een andere belangrijke reden voor de families Van den Berg en Theunisz om naar Carrec te gaan is de prijs. “Het werkplaatstarief bij Carrec Technocenter is 30 procent lager dan bij de dealer”, aldus de familie Theunisz. “En bij de dealer staat altijd klein materiaal en milieuheffing op de factuur waarvan je niet weet waarvoor je nou eigenlijk precies betaald. Bij Carrec zie je deze kosten niet terug. De rekening is gespecificeerd en wordt ook nog eens goed uitgelegd.”

Aflevering zelfs op zondag

“Het is geen standaard procedure, maar omdat wij in verband met de drukte op de weg doordeweeks liever niet rijden, konden we de auto op zondag ophalen”, aldus de familie Van den Berg. “Een paar weken na de oplevering werden we gebeld of alles naar wens is geweest en hoe het nu met de auto is. Een kampeerauto wordt continue vol belast. We zitten nu niet meer met opgetrokken tenen te luisteren naar de nare geluiden uit de versnellingsbak.” Ook de familie Theunisz voelt zich weer 100 procent bedrijfszeker. “We durven de weg weer op te gaan, we hebben er een goed gevoel bij.”

Zeker terug naar Carrec Technocenter

Beide families gaan bij problemen met hun auto zeker weer terug naar Carrec. “Zeker als het om een grote reparatie gaat en als het prijsverschil groot is. We brengen er nu ook onze gewone auto naartoe” aldus de familie Theunisz. Carrec gaat volgens familie Van den Berg vakkundig te werk. “En zoals je iets met ze afspreekt, gebeurt het ook. Je kunt echt merken dat ze met hun vak bezig zijn. Wij bevelen Carrec Technocenter nu ook aan bij vrienden, familie, kennissen en andere camperrijders. We spreken veel mensen van de caravan en kampeerclub die problemen hebben. Carrec is het aangewezen bedrijf om campers te repareren.”

(interview en tekst door AutoMotorMedia)

sale_moneyBij deze temperatuur slijten winterbanden erg snel! Voorkom onnodige kosten en maak een afspraak voor een wissel.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.