Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Rob van den IJssel
Rob van den IJssel
22:13 02 Feb 18
Na zeer teleurstellende ervaringen met een Toyota merkdealer heb ik op internet gezocht naar een garage gespecialiseerd in het reviseren van versnellingsbakken voor een second opinion. Contact gezocht met Carrec.. Een schot in de roos... Wat een verademing was dat.. binnen enkele uren een offerte ontvangen. Auto gebracht voor revisie. Helaas was reviseren niet mogelijk, maar zij waren in tegenstelling tot de merkdealer in staat om binnen enkele dagen aan een gereviseerde ruilbak te komen. Vanaf dat moment meerdere keren met auto problemen bij Carrec geweest. Elke keer keurig geholpen netjes op de hoogte gebracht en duidelijke uitleg van de werkzaamheden. Gelukkig voor ons doet Carrec ook het reguliere auto onderhoud. Vakkundig personeel, duidelijke prijsopgave, professionele aanpak. Wij gaan er niet meer weg.
Hans van den Doel
Hans van den Doel
09:51 12 Feb 18
Per abuis adblue in de diesel van mijn VW Transporter gegooid. Eerst naar Pon en op advies van mijn verzekering naar dit bedrijf. Eerlijk advies, recht voor zijn raap, gerusstelling en duidelijkheid. Deze week klaar en schrik niet; nieuwe motor (204 PK). Alles origineel. Het ergste wqt je kan overkomen is adblue in de diesel. Een liter en hooguit 15 tot 25 meter gereden. Vrijdag ophalen en dan volgt er meer. Ik hoor dat ze.je auto als nieuw afleveren!
Renee Zondervan
Renee Zondervan
14:54 09 Feb 18
Waar de ene, mij bekende, garage me op voorhand al vertelde dat het een peperdure reparatie zou worden ivm een verstuiverprobleem, wisten deze mensen, met hun "op maat" service en diagnoseapparatuur, al heel snel het werkelijke probleem, een kapotte sensor, te achterhalen! Dank! Het is weer starten lopen, ook met een warme motor!! Uitstekende service op alle fronten! En ook nog eens veel duurzamer omdat "op maat" je auto onderhouden wordt...! Een nieuwe klant erbij!
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

 

Zo duidelijk als blauwe en zwarte rook laten zien dat er olie of een brandstof wordt verbrand, zo verschillend kan de oorzaak van witte rook zijn. Als water verdampt, ontstaat waterdamp. Samen met de uitlaatgassen wordt er dan een witte rook uit de uitlaat geblazen. Bij de verbranding in de motor komt waterdamp vrij en een deel daarvan blijft achter in de uitlaat. Met name de achterste demper van de uitlaat kan aardig wat water verzamelen, zeker als de uitlaat nooit helemaal heet wordt. Rijdt u veel kortere stukjes, dan kan het zijn dat er gedurende de hele rit waterdamp met de uitlaatgassen mee komt. In sommige gevallen zijn zelfs hele waterdruppels te zien. Op zich kan dit geen kwaad. Wel is het zo dat de achterste uitlaatdemper er van binnenuit van gaat roesten.

Koelvloeistof

Als de motor wel geregeld warm wordt maar er nog steeds een witte damp uit de uitlaat komt, kan dit koelvloeistof zijn die mee verbrand. De uitlaatgassen ruiken dan zoet en uiteindelijk zal het niveau van het koelsysteem dalen. Voldoende koelvloeistof is cruciaal voor de werking van het koelsysteem. De meeste auto’s hebben een waarschuwingssysteem dat enerzijds het niveau van het koelsysteem controleert en anderzijds waarschuwt als de temperatuur te hoog oploopt. Vergewis u zelf van het systeem dat uw auto heeft en als er niet gemeten wordt wat het niveau van de koelvloeistof is, controleer dit dan geregeld, bijvoorbeeld als u de olie peilt. Zeker ook omdat het temperatuurcontrole systeem alleen temperatuur meten kan als de sensor in de koelvloeistof staat. Zou de koelvloeistof verloren zijn gegaan en staat de sensor “droog” wordt ook geen temperatuur gemeten en dus niet of te laat gewaarschuwd als de motor te heet wordt.

 

Wit-grijze rook

Wit-grijze rook, tenslotte, wordt vaak veroorzaakt door onverbrande diesel. De geur is scherp en ongezond, je krijgt er prikkende ogen en hoofdpijn van. Dit ontstaat als er veel te veel of op het verkeerde moment diesel wordt ingespoten. In die situatie komt er constant grijze rook uit de uitlaat en zal u in de regel direct een garage op moeten zoeken. Als u rijdt met een stevig rokende auto, kan de politie u daar een bekeuring voor geven en zelfs verbieden verder te rijden.

 

Grijze rook

In een aantal gevallen kan er af en toe grijze rook uit de uitlaat komen. Het gaat dan ook om onverbrande diesel. In veel gevallen gaat het dan om lekkende of druppelende verstuivers. verstuivers kunnen druppels brandstof lekken die de motor slecht of niet verbranden kan. Als zo’n motor wat langer stationair draait, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht of in de file zal er een grijze walm uit de uitlaat komen. Soms lekken die verstuivers nog even door als de motor uitgezet wordt, waardoor er letterlijk een plasje diesel in de cilinders komt te staan. Bij de eerst volgende start merkt u dan dat de motor moeizaam aanslaat.

In alle gevallen behalve wanneer u zeker bent dat het alleen waterdamp is, is het verstandig om uw auto na te laten kijken. Als u het roken negeert kan er van alles misgaan met de motor van uw auto!

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?
Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyBij deze temperatuur slijten winterbanden erg snel! Voorkom onnodige kosten en maak een afspraak voor een wissel.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.