Google Beoordelingen
4.7
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Nu beschikbaar tot 17:00

“Met die vraag kunnen wij u helaas niet helpen. Een volgende keer graag!” Geloof het of niet maar we zeggen het steeds vaker. Niemand hoort graag een afwijzing, onze klanten ook niet. Tijd om uit te leggen waarom we dat dan toch steeds vaker zeggen.

Het heeft alles te maken met de vindbaarheid en beschikbaarheid van de juiste onderdelen. Fabrikanten stoppen steeds eerder met het produceren van onderdelen. Waar je voorheen nog “blind” kon vertrouwen op de voorraad onderdelen van auto’s tot zeg een jaar of 30 oud, is dat veel minder geworden. We schreven daar al eens over. De alternatieven zijn lastig te vinden en soms van matige kwaliteit. Onze kwaliteit wordt bepaald door ons werk én de onderdelen die we gebruiken. We doen iets goed of we doen het niet. Wij kunnen dus geen genoegen nemen met spullen die niet voldoen.

Het gevolg is bovendien dat er veel meer tijd en energie in het voorbereiden, inkopen en controleren van de stroom onderdelen voor het project gestopt wordt. Bovendien wordt de doorlooptijd onvoorspelbaar. Als een brug bezet wordt door een deels gedemonteerde auto en de onderdelen op zich laten wachten, wordt er op die werkplek niets verdiend. Omdat wij sterk afhankelijk zijn van onze planning en logistiek om een goed rendement uit de werkplaats te halen, worden dat soort klussen dus heel onaantrekkelijk en soms stomweg onuitvoerbaar omdat de onderdelen er niet meer (van de juiste kwaliteit) zijn.

Deze situatie stimuleert en intensiveert wel de onderlinge samenwerking. Er zijn legio (onderdelen, merk en type, youngtimer of klassieker-) specialisten die de weg naar de juiste onderdelen gevonden hebben. Zo werken we graag samen met een aantal specialisten op het gebied van (gebruikte en nieuwe) onderdelen voor motoren, versnellingsbakken en brandstofsystemen en met merkspecialisten zoals bijvoorbeeld een Porsche, een Jaguar en een Saab specialist. Er zijn ook legio magazijnmannen bij dealers die een uitgebreid netwerk hebben voor onderdelen die niet meer door het merk gemaakt worden en die kennis graag delen. Dat schept een band en leidt vaak tot een langdurige en loyale samenwerking.

De verdeling van het werk gaat dan op basis van de toegevoegde waarde. Degene met de meeste toegevoegde waarde voor de klant, voert de klus uit. Op die manier kunnen bedrijven elkaar helpen, wordt er door beiden wat verdiend en borgen we dat de klant goed geholpen is. Die heeft één aanspreekpunt en garantie op het geheel.

Hebben we helemaal geen toegevoegde waarde, verwijzen we de klant dan ook één op één door. Zo sturen we bijna wekelijks klanten naar een Bovag-collega die gespecialiseerd is in automatische transmisses. Hetzelfde geldt voor veel klassiekers, we weten er minder van dan de specialist. Voor heel specifieke vragen bent u daar beter geholpen dan bij ons. Op die manier bent u het beste bediend en stelt u de volgende keer dat er wat is de vraag meestal weer aan ons.

sale_moneyOm besmetting met het coronavirus te voorkomen, bieden wij een ophaalservice voor uw auto aan. Kijk in het menu onder NIEUWS hoe dat werkt.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.