Google Beoordelingen
5.0
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Open vanaf 08:00

Verstuivers voor uw Seat? Wij testen, reviseren en vervangen diesel verstuivers.

Carrec Technocenter beschikt over verstuiver test en analyse apparatuur voor Seat diesel verstuivers. Dit zorgt voor een snelle en betrouwbare diagnose aan alle typen Seat dieselmotoren. Carrec Technocenter levert bovendien gereviseerde Seat verstuivers en nieuwe Seat verstuivers uit voorraad. Het volledige brandstofsysteem van moderne Seat (VAG) dieselmotoren is in goede handen bij ons!

We zijn vertrouwd met de verschillende soorten verstuivers die in de modellen van Seat worden toegepast, zoals de:

  • Seat Ibiza
  • Seat Leon
  • Seat Altea

Ook met andere modellen van Seat kunt u bij ons terecht.

 

Uitgeslagen verstuivergaten.

Seat hoort tot de VAG (Volkswagen en Audi groep). Daarom worden er motoren uit het VAG concern toegepast. VAG heeft een aantal jaren de pompverstuivertechniek toegepast. Deze motoren kennen weinig problemen met de verstuivers zelf, maar de pompverstuiver leidt helaas wel tot andere mankementen. De VAG motoren zitten in Audi, Volkswagen, Seat en Skoda’s en kennen we als onze broekzak.

De 8 (8v) en de 10 klepper (10v) pompverstuivermotoren hebben er het meeste last van. Dit komt omdat de pompverstuivers bij deze motoren aan 1 kant met 1 boutje vastzitten. Niet zoals bij de 16v met 2 boutjes.

Door deze manier van bevestigen kan de verstuiver wat bewegen. Aan de kant tegenover het boutje slijt de (aluminium) cilinderkop dan in. Door de groef die daar ontstaat, gaat er diesel lekken. In eerste instantie leidt dit tot startproblemen, vooral bij warme motor.

Hoe langer dit duurt, hoe slechter de motor gaat lopen, gaat deze schudden en minder presteren. Wat erger is, is dat er diesel in het carter loopt. Hierdoor ontstaat verdunning van de olie door diesel. Diesel is schraal en smeert niet. Zodoende ontstaat kans op lager of turbo schade.
Bovendien stijgt het oliepeil en kan er op den duur zoveel in de motor komen te staan dat de olie via de carterventilatie in de inlaat komt en dan slaat de motor op hol.

 

Wat kunnen wij voor u doen.

Onze oplossing hiervoor is het plaatsen van een gereviseerde en gemodificeerde cilinderkop. De modificatie is het plaatsen van stalen bussen in de verstuivergaten waardoor dit probleem niet opnieuw kan ontstaan. Tevens nemen we meestal de distributieset en de waterpomp mee en wordt de auto afgeleverd met nieuwe olie, koelvloeistof en filters. De gereviseerde cilinderkoppen hebben we standaard op voorraad.

Wat we pas kunnen constateren als we de motor openmaken is of de nokkenas vervangen moet worden of niet. Indien deze ingelopen is, wordt de nokkenas vervangen evenals de stoters.

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?
Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyHerfst, zien en gezien worden is van levensbelang! Verlichting, ruitenwissers, ontwaseming (airco) niet in orde? Maak een afspraak voor goed zicht.
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.