Renault versnellingsbak revisie

Renault versnellingsbak reparatie of revisie.

Geeft uw Renault versnellingsbak problemen of bijgeluiden, dan is het verstandig om deze te laten nakijken.

De versnellingsbakken van Renault worden bijna dagelijks door ons gerepareerd en gereviseerd. We zijn vertrouwd met de verschillende soorten versnellingsbakken die in de modellen van Renault worden toegepast, zoals in de:

  • Renault Clio
  • Renault Espace
  • Renault Grand Espace
  • Renault Grand Modus
  • Renault Grand Scenic
  • Renault Vel Satis
  • Renault Trafic
  • Renault Kangoo
  • Renault Laguna
  • Renault Mégane
  • Renault Safrane
  • Renault Scénic

Renault JB, JC, JH, en JR versnellingsbakken.

De lichtere modellen werden voorzien van zogeheten JB, JC, JH, en JR versnellingsbakken. Allemaal vijf-versnellingsbakken die bekend staan om onder andere lekkage van de versnellingsbak olie, meestal langs de aandrijfassen. Daardoor daalt geleidelijk het niveau in de versnellingsbak waardoor lagers te weinig smering krijgen en bovendien (als eerste) de vijfde versnelling droog komt te staan en dan verbrandt. Ook komt het voor dat die vijfde versnelling losloopt. Als alleen de vijfset het probleem is, is dit vaak onder de auto te repareren. Het voordeel daarvan is dat de kosten voor de de- en montage van de versnellingsbak dan bespaard worden.
Deze series versnellingsbakken zien we nu weer toegepast worden op de verschillende modellen van Dacia, een automerk dat ook van Renault is.

Kosten reparatie Renault JB, JC, JH, en JR versnellingsbakken.

Reparatie van de losse versnellingsbak van deze types kan vanaf € 500,- exclusief btw, revisie vanaf € 750,- exclusief btw.

De Renault ND, TL, PK, PF en PA versnellingsbakken.

Renault PK versnellingsbakDe lichtere motoren met een zesversnellingsbak, zoals de 1.5 dci, kregen ND en TL versnellingsbakken. De zwaardere motorversies van Renault werden voorzien van de zogeheten PK, PF en PA versnellingsbakken. Dit zijn zowel vijf- als zesversnellingsbakken, onder andere voor de Laguna, Espace maar ook de Trafic en de Master. Behalve in de Renault busjes werden deze versnellingsbakken ook gemonteerd in de Opel Vivaro en de Nissan Primastar. De zesversnellingsbakken kennen problemen met het verslijten van de lagers en na wat langere tijd (zeker doorrijden met slijpsel in de bak) met de tweede en de zesde versnelling.

Kosten reparatie Renault ND, TL, PK, PF en PA versnellingsbakken.

Reparatie van deze versnellingsbakken kan vanaf € 650,- exclusief btw, revisie van deze versnellingsbakken kost vanaf € 1200,- exclusief btw met een jaar garantie.

De Renault PA easy-tronic versnellingsbakken.

De PA variant is een zogeheten easy-tronic, waarbij een handgeschakelde versnellingsbak is gecombineerd met een hydraulisch schakelblok. Geen “echte” automaat dus en op dezelfde manier te repareren en te reviseren als de PK en PF versies. Als het schakelblok zelf defect raakt, kan dit alleen vervangen worden door een nieuwe. We werken met originele onderdelen van Renault, veel is bij ons op voorraad en indien nodig is de onderdelenvoorziening van Renault uitstekend. Reparatie of revisie van een Renault versnellingsbak neemt meestal 1 of 2 werkdagen in beslag, er kan dus snel weer gereden worden.

Garantie op versnellingsbak revisie.

Na versnellingsbak revisie geeft Carrec Technocenter u (weer) garantie op de gereviseerde versnellingsbak.

Wacht niet tot het te laat is. Vraag nu een offerte aan.

Als u verdachte bijgeluiden of moeilijkheden ondervindt met uw versnellingsbak, wacht dan niet tot het erger wordt. De kans dat de kosten alleen maar hoger worden is groot. Vraag nu een offerte aan.