Rin Hortulanus
Rin Hortulanus
16:58 23 Jun 17
Great service, Good communication and fantastic quality.
Harmen Melsert
Harmen Melsert
07:40 01 Dec 17
Na enige maanden rond te hebben gereden met een hardnekkige motorstoring (Ford Focus 1.6 Tdci, 2013) die de merkdealer maar niet verholpen kreeg uiteindelijk bij Carrec terecht gekomen (ik kende Carrec van 'klokje rond' uit Autoweek). Na het eerste contact binnen een week al een afspraak kunnen maken. Al direct na aankomst bleek de keuze voor Carrec de juiste: na een korte proefrit werd het probleem (middels specialistisch gereedschap) binnen vijf minuten gevonden! De monteur liet mij meekijken bij het stellen van de diagnose; deze werkwijze vergroot het gevoel van klantvriendelijkheid aanzienlijk. Nadat het lek (letterlijk) boven was werd moeite gedaan om zo snel mogelijk tot reparatie over te gaan. Omdat het te vervangen onderdeel bij de merkdealer niet op voorraad bleek kon reparatie pas de volgende dag plaatsvinden. Gelukkig werd door Carrec een leenauto ter beschikking gesteld; daarnaast verschafte men mij direct duidelijkheid over de te verwachten kosten. De reparatie is uiteindelijk naar volle tevredenheid uitgevoerd; tijdens de rit naar huis deed de storing zich niet meer voor. Kosten voor dit alles vielen mij overigens alles mee. Carrec, dank voor het oplossen van het probleem en de goede service!
MaartenSjaak
MaartenSjaak
15:35 12 Nov 17
Na meerdere bezoeken aan de officiële dealer, een bezoek aan Kees Bakker BMW specialist te Lisse, doorgezocht naar een motorrevisie specialist en uiteindelijk bij CARREC Technocenter te Soesterberg belandt. Namelijk, de motor van de BMW 116i E87 uit 2011 maakte al een tijdje een heel vervelend tikkend geluid. De officiële dealer wilde de drijfstang lagers vervangen, echter was het niet aannemelijk dat dat het probleem zou zijn. Eenmaal bij CARREC de motor laten beluisteren, werd al snel duidelijk dat het met de klepstoters te maken had. Eerder had de officiële dealer dat ook aangegeven toen ze er kort naar geluisterd hadden, maar later kwamen ze daar dus op terug en zouden het de drijfstang lagers moeten zijn, erg vreemde loop van ontwikkeling in het stellen van de diagnose. Het getik is mij sinds begin mei gaan opvallen, maar uiteindelijk halverwege augustus de auto weggebracht naar CARREC. Twee weken verder nog steeds niks gehoord te hebben ben ik poolshoogte gaan nemen, dus CARREC vanuit Rotterdam bezocht. Hadden ze vertraging opgelopen door bepaalde reparaties, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken. Dat hadden ze beter moeten communiceren naar mij. Enfin, ze gingen die vrijdagmiddag er nog aan beginnen. Maandagmiddag een uitgebreide mail ontvangen met de oorzaak van het getik, aangevuld met de nodige foto ́s. Het bleek dus inderdaad een kapotte klepstoter te zijn. Er werd voorgesteld om alle klepstoters te vervangen, omdat deze het zwaarder hebben gehad door de niet optimale circulatie van olie. Hier mee ben ik akkoord gegaan. Het vervangen van alle klepstoters heeft erin geresulteerd dat het getik in de auto niet meer te horen is. Als ik de motorkap open, dan hoor ik wel een hoop herrie, maar dat heeft hij altijd gedaan, vanaf zijn geboorte. BMW omschrijft dit als een karakteristiek van de auto. Het enorme getik is begonnen rond de 110.000 km ́s, bij 117.500 km ́s is een hydraulische klep voor de oliedrukregeling nog vervangen, 120.000 km ́s trip naar 24h van Le Mans, 123.850 km ́s gerepareerd bij CARREC en de teller staat nu op 130.000 km ́s. Deze motor heeft al meer issues gehad, bij 70.000 en 100.000 km ́s is de distributieketting gerepareerd, tweemaal binnen de 100.000 km ́s dus. Gelukkig onder coulance gefixt, maar toch. Bij 90.000 km ́s al opmerking gemaakt over de karakteristieke getik, maar toen alleen hoorbaar vanaf buiten de auto. Toen ik het getik in de auto begon te horen, ergerde ik me er kapot aan, maar dacht ook van, dat was er eerst niet, er is iets kapot of er gaat iets kapot. Uiteindelijk nog best lang mee doorgereden, aangezien ze het bij meerdere partijen niet wisten wat het zou kunnen zijn. CARREC heeft het euvel dus vakkundig opgelost. Ze hadden beter kunnen communiceren over de voortgang van de reparatie/diagnosestelling, vervelend incident voor beide partijen lijkt mij. Verder is de reparatie voorspoedig verlopen en nog iets voordeliger uitgevallen dan geoffreerd werd. Ik heb wel weer heel veel rijplezier in mijn BMW, maar motorisch is deze dus eigenlijk helemaal ruk/onbetrouwbaar. Tweemaal distributie ketting/spanner, eenmaal kapotte klepstoter, what's next? Zolang de auto geen kuren vertoond, pure freude am fahren!
Ronald Manrho
Ronald Manrho
17:20 15 Nov 17
Een superieur bedrijf waar iedere auto in goede handen is. Zeer duidelijke en correcte prijsopgave vooraf zonder vage beloftes. Duidelijk, eerlijk en bovenal vakmanschap!
Machiel Smid
Machiel Smid
14:30 05 Oct 17
Mijn oude BMW rookte nogal, waarschijnlijk vanwege versleten verstuivers. Met Carrec duidelijke afspraken gemaakt over onderzoek naar oorzaak (inderdaad versleten verstuivers). Tevoren duidelijke prijsopgave en tussentijds geïnformeerd over de stand van zaken. Auto rijdt weer zonder zichtbaar roet.
Bekijk alle beoordelingen
Bel ons voor een afspraak:  0346-350890 Helaas, wij zijn gesloten Open vanaf 08:00

Laat uw distributieriem op tijd vervangen. Als de distributieriem knapt of een paar tanden verspringt, kunt u met ernstige schade aan uw motor en zeer hoge kosten geconfronteerd worden. Dat weegt niet op tegen de kosten van de vervanging van de distributieriem.
Hierboven ziet u een foto van een distributieriem die al lang vervangen had moeten worden, er is duidelijk te zien dat de tanden van de riem helemaal zijn versleten.

 

Verschillende automerken die een distributieriem toepassen:

Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen, Volvo.

 

Distributieriem vervangen

Het op tijd vervangen van de distributieriem (ook wel distributiesnaar genoemd) is belangrijk en onderdeel van het onderhoud van de auto. De distributieriem zorgt onder andere voor de aandrijving van de nokkenas. Deze zorgt op zijn beurt voor het openen en sluiten van de kleppen van de motor.

 

Waarom distributieriem vervangen?

De distributieriem is meestal een van kunststof vervaardigde getande riem. De distributieriem van uw auto heeft onderhoud nodig! Bij het gebruik van de auto is de distributieriem aan slijtage onderhevig. Daar komt bij dat als de auto weinig rijdt, de distributieriem uitdroogt en veroudert. Bij sommige automerken moet de riem al na enkele jaren vervangen worden, ongeacht de kilometerstand van de auto.

Afhankelijk van het automerk staat distributieriem vervangen vanaf 100.000 km op het onderhoudsschema. De tijdige vervanging van de distributieriem is heel belangrijk. Bij ernstige slijtage (lang gebruik, inwerking van olie, vet en stof) kan de distributiesnaar een paar tanden verspringen of zelfs knappen tijdens het rijden.

Als de distributieriem van een draaiende motor verspringt of breekt, kan de schade aan de motor enorm zijn. Het is dus zaak om de distributieriem op tijd (volgens voorschrift van de fabrikant) te laten vervangen. De kosten van dit onderhoud zitten hem voornamelijk in het arbeidsloon, de distributieriem (set) zelf is een relatief goedkoop onderdeel. Bij de vervanging worden tevens de spanrollen en bijbehorende onderdelen vervangen.

Carrec Technocenter kan de vervanging van de distributieriem van uw auto verzorgen. We hebben de kennis in huis om de kwaliteit te garanderen. We hanteren een scherp werkplaatstarief, dus de prijs zal u aangenaam verrassen.

Meer vragen? Neem dan contact op.

 

De waterpomp wordt ook bekeken

De waterpomp van uw auto zorgt voor het rondpompen van de koelvloeistof in uw motor. De waterpomp slijt, net als alle draaiende delen, door het gebruik van uw auto. Het is een belangrijk onderdeel voor de koeling van uw motor. Als de waterpomp uitvalt, wordt uw motor erg heet, of gaat koken. Dit kan eveneens tot schade aan uw motor leiden.

Het vervangen van de waterpomp en (een deel van) de koelvloeistof van wordt vaak geadviseerd om gelijktijdig met de vervanging van de distributieriem te doen. Door de vervanging van de distributieriem en de waterpomp te combineren, spaart u dubbele reparatiekosten uit.

 

Merken

Wilt u een offerte of Heeft u vragen?

Ruim 1.000 mensen gingen u afgelopen jaar voor.

Carrec Technocenter is specialist in revisie, reparatie of vervanging. Bent u op zoek naar een echte specialist? Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

request_woman
sale_moneyTemperatuur onder nul? Laat gratis je accu checken bij Carrec Technocenter!
(27 reviews)

reviews_like25 VAN DE 27 REVIEWERS RAADT ONS AAN

Mooi bedrijf met vakmensen die echt sleutelen en niet bang zijn voor technisch complexe uitdagingen. Een auto-technische dienstverlener waar niet symptoombestrijding op basis van software-updates de boventoon voert, maar waar diagnose-stellen op basis van deskundigheid het uitgangspunt is om tot de juiste oplossing te komen.