BMW motor revisie

bmwBMW motor revisie … We doen het graag!

BMW motoren zijn een klasse apart vinden wij bij Carrec Technocenter. De bouwkwaliteit, de prestaties, het geluid en de ruimte mate waarin herstel mogelijk is na slijtage en schade schalen wij hoog in. BMW’s zijn auto’s met veel beleving, dat merken we dan ook goed aan onze klanten met een BMW. Een weer perfect lopende motor is natuurlijk belangrijk maar minstens zo van invloed op de beleving van een BMW is zijn onderstel, de stuurinrichting en de remmen. Reden waarom wij vaak, ook in geval van een motorschade, een totaaldiagnose stellen. Op die manier wordt ten eerste een compleet (kosten)plaatje geschetst voor de start van de werkzaamheden en is ten tweede het eindresultaat helemaal af.

We zien veel BMW’s

Er gaat eigenlijk geen week voorbij zonder een aantal BMW’s in de zaak. Als het om de motoren gaat hebben we ook al heel veel varianten gezien, zowel motorvarianten als soorten schades. Van Youngtimers zoals 3-series, de E30’s, E46’s en 5-series, de E39’s met name tot en met de forse 7-series met hun dikke motoren, van de E38’s tot en met de E65. Of het nou de cilinderkop revisie van een 6-cilinder 320i was of de volledige motorrevisie van een 745i, een dikke V8 met vanos en valvetronic, de motoren waren economisch te herstellen en er wordt tot op de dag van vandaag nog van genoten!

Zuiger schade BMW 525d

Zuiger schade BMW 525d

We leveren reparatie, (deel en volledige) revisie en ruilmotoren. Zeker als het om BMW’s gaat, is een economische oplossing vaak goed te realiseren. De wagens hebben, zeker als deze goed onderhouden zijn, een stevige restwaarde en de motoren zijn vaak goed te herstellen omdat de schade relatief beperkt blijft door de uitstekende kwaliteit materialen.

We repareerden bijvoorbeeld al eens een 520d waarvan de turbo kapot gelopen was en de motor kort op zijn eigen olie gelopen had. Zonder de motor volledig uit elkaar te hoeven halen werd de wagen hersteld, de motor had er geen noemenswaardige schade van ondervonden.
Een ander goed voorbeeld van de kwaliteit van BMW blokken is een 525d waarvan een wervelklep is afgebroken en in de motor is beland. (Zie foto Zuiger schade BMW 525d). Ondanks de stevige kilometerstand van de wagen zijn cilinders en zuigers nog aan de maat en is boren en honen niet nodig. Met een deelrevisie krijgt deze 6-cilinder weer een nieuw leven.

Meer BMW deelrevisie.

Zo’n deelrevisie hebben we al vele malen uitgevoerd op de 4,4 V8 motoren van 745i’s. Die motoren gaan olie gebruiken en hinderlijk roken bij stationair door lekkage langs de geleiders van de inlaatkleppen. Beide cilinderkoppen worden dan door ons volledig gereviseerd en teruggeplaatst op het nagenoeg onverwoestbare onderblok.

Motor na revisie van BMW 745i

Motor na revisie van BMW 745i

Nagenoeg onverwoestbaar want de enige 754i die we (bijna) volledig reviseerden had ruim 300.000 km. op lpg gelopen en ook die cilinderwanden waren nog aan de maat en in tact (Zie foto Motor na revisie van BMW 745i).
Hoe sterk BMW motoren zijn bewees een 12-cilinder in een 850i vorige zomer. Door een defecte benzine pomp kreeg één rij cilinders geen brandstof. De wagen reed op zes cilinders van Zuid-Frankrijk naar Nederland terug. Na o.a. herstel van de benzine toevoer, reinigen van de injectoren en vervangen van de bougies loopt de motor weer op 12 pitten en is de gasreaktie als vanouds! Ook van die wagen nemen we het onderstel onderhanden zodat de 850i bewaard blijft in de staat waarin deze ooit geleverd is.

Ook volledige BMW motor revisie.

Een volledige motorrevisie die we niet snel zullen vergeten was die van een 535d die we vervolgens ook mochten chip-tunen. Wat een onvoorstelbaar snelle wagen ondanks zijn gewicht, souplesse van 0 tot 250 kmh.

Ruilmotor voor BMW M5 E60 V10

Ruilmotor voor BMW M5 E60 V10

De goede kwaliteit van de motoren maakt ook gebruikte motoren regelmatig een economisch alternatief voor BMW’s. We plaatsten bijvoorbeeld al meerdere 4 – en 6-cilinder dieselmotoren in 3-series, 5-series, 7-series en Range Rovers. Recent zelfs nog een complete 525tds motor in de zeer goed onderhouden en fijn rijdende 5-serie van een liefhebber. Letterlijk het grootste voorbeeld van een gebruikte motor voor een BMW was een V10 voor een E60 M5 (Zie foto Ruilmotor voor BMW M5).

Recent zien we ook vaker motorwissels voor de jongere BMW benzine motoren zoals de 116i. Kortom, we kennen de techniek en waarderen de beleving van onze klanten bij hun BMW’s en leveren graag een economische oplossing bij eventuele problemen!
Heeft u vragen? Neem contact op of stuur een mailbericht, we zijn u graag van dienst.