VAG Pompverstuiver

Pompverstuiver probleem bij de Volkswagen 2.0 Sdi 8V, 1.9 TDI 8V en 2.5 TDI 10v.

In een van de artikelen op onze weblog op onze site geven we het al aan, de cilinderkoppen van de VAG pompverstuiver diesels hebben veel last van uitslaande verstuivergaten. Dit geldt met name voor de viercilinder 8 klepper motoren en de vijfcilinder 10 klepper motoren.

Startproblemen, vervuiling van de motor en zelfs dieselolie in het carter van de auto kunnen het gevolg zijn. Dieselolie in het carter verdunt de olie en dit kan tot een tekort aan smering leiden, met alle slijtage gevolgen van dien.

De definitieve oplossing voor dit euvel is het plaatsen van een gemodificeerde cilinderkop, waarin stalen bussen in de verstuivergaten zijn geplaatst. Wij hebben een voorraad van deze op die manier gemodificeerde en gereviseerde cilinderkoppen aangelegd. Deze cilinderkoppen leveren we intussen al een aantal jaar (al ruim 250 stuks!) en op basis van die ervaring kunnen we gerust zeggen dat het een definitieve oplossing voor dit euvel is. Het is een ruilsysteem, de versleten cilinderkop die we demonteren wordt ook weer gereviseerd en op voorraad gelegd voor een volgende klus.

Op basis van die ervaring bieden wij u deze reparaties dan ook aan voor een vaste prijs.

pompverstuiverkoppenvoorraad

Er zijn zowel “kale” koppen met alleen kleppen en veren als compleet uitgevoerde cilinderkoppen inclusief nokkenas en de stoters. Of de nokkenas en de stoters vervangen moeten worden, hangt af van hoe lang er doorgereden is met dit probleem. Als er zich al langere tijd diesel in het carter heeft verzameld, is de schade groter en moet er meer vervangen worden.



Naast het vervangen van de cilinderkop zijn de volgende onderdelen opgenomen in de reparatie;

  1. Olie en oliefilter
  2. Koppakking en kopbouten
  3. Verstuiverbouten en montageset
  4. Tuimelaar as bouten
  5. Distributieset
  6. Waterpomp
  7. Koelvloeistof

Door de reparatie op deze manier uit te voeren, is een onderhoudsbeurt meegenomen en dus re-setten we het service interval van de auto. Bovendien zijn de distributieset en waterpomp voor de viercilinder motoren inbegrepen omdat dit probleem zich meestal voordoet bij de kilometerstand waarbij deze onderdelen ook aan vervanging toe zijn.

Door ferme afspraken met onze vaste leveranciers is de reparatietijd van maximaal twee werkdagen, ook de doorlooptijd. Het transport van de auto is daarin niet inbegrepen.

Heeft u vragen of wilt u een vrijblijvende offerte? Neem dan contact op via e-mail of bel met ons kantoor. Wij staan u graag te woord!